مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 06:402021-11-03پزشكي

موفقیت محققان کشور در حذف سرطان زایی پروتیین های فرآوری شده


گروهی از محققان حوزه نانوبیوتکنولوژی موفق به کشف و شناسایی اثرات جدیدی از ایزوله یک باکتری شدند که می تواند به طور کامل اثر کارسینوژنی نیتریت در بروز سرطان های گوارشی را حذف کند.

- گروهی از محققان حوزه نانوبیوتکنولوژی موفق به کشف و شناسایی اثرات جدیدی از ایزوله یک باکتری شدند که می تواند به طور کامل اثر کارسینوژنی نیتریت در بروز سرطان های گوارشی را حذف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حامد میلانی، پزشک و پژوهشگر در حوزه نانوبیوتکنولوژی که چندی پیش موفق به کشف گونه جدید از باکتری ها و ثبت آن با نام استافیلوکوکوس هومینیس اچ میلانی (Staphylococcus hominis H.

Milani) در پایگاه مرکز ملی بیوتکنولوژی ایالات متحده امریکا (NCBI) و بانک جهانی ژن شده بود به تازگی توانست اثرات بالقوه ایزوله این باکتری، در جایگزینی نیتریت های سرطان زا در پروتیین های فرآوری شده را کشف و شناسایی کند.

در این پروژه از ایزوله های باکتری استافیلوکوکوس هومینیس اچ میلانی در قالب فناوری نوین به نام نانوانکپسولیشن الکتروریسی استفاده شده است.

نیتریت از مهمترین نگهدارنده های شیمیایی در تولید فرآورده های پروتیینی محسوب می شود که مزایای تکنولوژیکی آن شامل افزایش زمان ماندگاری و ترکیب شدن با میوگلوبولین و هموگلوبولین در ایجاد رنگ مطلوب است، همچنین از رشد باکتری های خطرناک ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان کشور در حذف سرطان زایی پروتیین های فرآوری شده

موفقیت محققان کشور در حذف سرطان زایی پروتیین های فرآوری شده