مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-03سياسي

نباید نمایندگی و مجلس با اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تضعیف شود


نماینده بستان آباد در مجلس با اشاره به اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: متاسفانه برخی مواد اصلاح این قانون موجب تضعیف نمایندگی و مجلس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 آبان) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی درباره اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و در مخالفت با آن اظهار داشت: بسیاری از ماده های این طرح برای تضعیف نماینده است و این طرح در جهت تضعیف نمایندگی و مجلس است و مجلس باید محل دفاع از مردم باشد.

وی افزود: در ماده 1 ، شأن نمایندگی را تعریف کرده است و اگر نماینده برخلاف آن عمل کند، باید برای آن حکم صادر شود.

نماینده بستان آباد در مجلس تصریح کرد: درباره شأن نمایندگی گفته است که برخلاف قانون نباید عمل کند و برخلاف شرع عمل نکند و اخلاق حسنه داشته باشد و طبق اقتضای نمایندگی عمل کند.

در واقع باید گفت برخی از این مسائل قراردادی و نسبی هستند، در واقع اقتضای جایگاه نمایندگی یه جایگاه قراردادی است و حتی برای اخلاق حسنه هم هنوز تعریف خاصی ارائه نشده است.

نوری قزلجه تصریح کرد: در این کمیته باید بگویید کدام متخصص را گنجانده اید تا تشخیص دهد عملکرد نماینده خلاف شرع بوده یا نه، چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید نمایندگی و مجلس با اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تضعیف شود

نباید نمایندگی و مجلس با اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تضعیف شود