مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-03بين الملل

خلیلزاد: کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی در تعامل با طالبان دارند


زلمی خلیلزاد، نماینده سابق وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان، گفت که واشنگتن باید با کشورهای حوزه خلیج فارس برای مدیریت پیامدهای سقوط افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان همکاری نزدیک تری داشته باشد.

- زلمی خلیلزاد، نماینده سابق وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان، گفت که واشنگتن باید با کشورهای حوزه خلیج فارس برای مدیریت پیامدهای سقوط افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان همکاری نزدیک تری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، خلیلزاد که در دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خدمت می کرد، گفت که وقتی نوبت به برخی مسائل می رسید، قدرت های خلیج فارس در تعامل با طالبان بهتر بودند.

وی با اشاره به وضعیت بی ثبات و ناامن حقوق زنان از زمان به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در اواسط ماه اوت، گفت: ما از کشورهای حوزه خلیج فارس می خواهیم که از نفوذ اسلامی و سایر اختیارات خود برای تشویق اعتدال کمک کنند.

خلیلزاد افزود: رفتار و تعامل خیلی از افغان ها و طالبان با زنان به صورت و شیوه اسلامی نیست؛ بلکه بیشتر شبیه به گروه قومی پشتون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیلزاد: کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی در تعامل با طالبان دارند

خلیلزاد: کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی در تعامل با طالبان دارند