مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-03اجتماعي

اتصال خطوط 6 و یک مترو به راه آهن کشور


با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط 6 و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومه ای راه آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبگرزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط 6 که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش رو دارد، حدود 3 کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهر ری از خط یک مترو تهران، به شبکه راه آهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند.

به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط 6، خط یک و شبکه راه آهن کشوری ایجاد می شود که باعث ارتقا سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.

وی در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط 6 با ظرفیت پذیرش 10 رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط 6 مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگن ها در اسرع وقت فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال خطوط 6 و یک مترو به راه آهن کشور

اتصال خطوط 6 و یک مترو به راه آهن کشور