مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-03بين الملل

حمله سارکوزی به اقدام دادگاه فرانسه در صدور احضاریه برای او


نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه، که دو بار در ماه های اخیر در دادگاه محکوم شناخته شده، احضاریه های صادر شده برای خودش با هدف ارائه مدرک به دادگاه مسئول محاکمه دستیاران سابقش از بابت اتهام پارتی بازی برای یک سری قراردادهای مربوط به نظرسنجی را .

- نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه، که دو بار در ماه های اخیر در دادگاه محکوم شناخته شده، احضاریه های صادر شده برای خودش با هدف ارائه مدرک به دادگاه مسئول محاکمه دستیاران سابقش از بابت اتهام پارتی بازی برای یک سری قراردادهای مربوط به نظرسنجی را "مغایر با قانون اساسی" خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی که از سال 2007 تا 2012 رییس جمهور فرانسه بود، در دادگاه کیفری پاریس مقاومت معمول خود را نشان داده و از حق خود برای پاسخ ندادن به سؤالات استفاده کرد.

او به این دادگاه گفت: این یک اصل اساسی دموکراسی ها مشهور به تفکیک قوا است و من به عنوان رییس جمهور کشور مجبور نیستم از بابت سازمان دفترم یا نحوه اجرای وظایم پاسخگو باشم.

او گفت که تصمیم دادگاه برای احضار او کاملاً خلاف قانون اساسی و کاملاً نامتناسب است.

این رییس جمهور اسبق فرانسه، تحت حفاظت از بابت مصونیت ریاست جمهوری، هرگز در پرونده مربوط به قراردادهای نظرسنجی متهم یا بازجویی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله سارکوزی به اقدام دادگاه فرانسه در صدور احضاریه برای او

حمله سارکوزی به اقدام دادگاه فرانسه در صدور احضاریه برای او