مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:102021-11-03اقتصادي

ایران کجای تغییر اقلیم قرار دارد؟


پدیده گرمایش و روند افزایش دمای کره زمین که از سال های 1850 میلادی با شیب ملایمی آغاز شده بود تقریبا پس از جنگ جهانی دوم و از اوایل سال های 1950 میلادی با عبور از صفر درجه سانتیگراد رفته رفته بیشتر شد تا اکنون که از مرز یک درجه سانتی گراد نیز فراتر رفته است.

- دلیل عمده این اتفاق را به انتشار گازهای گلخانه ای نسبت می دهند که خود ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است.

روند گرمایش کره زمین اما از اواخر قرن بیستم میلادی نگران کننده تلقی شد و این زمانی است که فعالیت های صنعتی در اوج شکوفایی و رونق بودند.

هرچند نمی توان نقش کاهش مساحت جنگل ها را در افزایش گرمای زمین و تغییر اقلیم نادیده گرفت اما دقیقا از زمان انقلاب صنعتی به بعد بود که آب و هوا و زیست بوم های متنوع کره خاکی به طرز فزاینده ای تحت تاثیر فعالیت های انسانی قرار گرفتند.

در این راستا توافق نامه ها و پیمان نامه های متعددی بین کشورها با یکدیگر و حتی زیر نظر سازمان ملل متحد منعقد شد و کشورها متعهد شدند تا با کاهش مصرف سوخت های فسیلی و متعاقب آن کاهش اننتشار گازهای گلخانه ای و همچنین کمک به یکدیگر و کشورهای درحال توسعه برای افزایش ضریب نفوذ استفاده از انرژی های تجدید پذیر، در نهایت به فریاد کره زمین رسیده و مانع از تغییرات ناخوشایند در محیط زیست شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران کجای تغییر اقلیم قرار دارد؟

ایران کجای تغییر اقلیم قرار دارد؟