مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-03اقتصادي

بنگاه ها دیگر روی مدرک حساب باز نمی کنند


در حالی که رواج مدرک گرایی به جای مهارت آموزی و رقابت بر سر مدرک همچنان در جامعه رو به گسترش است، کارشناسان معتقدند بنگاه ها دیگر مدرک تحصیلی و دانشگاهی را در اولویت قرار نمی دهند و به جای بها دادن به مدرک، - دنبال جذب نیروهای ماهر و متخصص هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم اکنون در کشورهای توسعه یافته نیمی از فرایند آموزش دانشگاه ها در بخش صنعت اتفاق می افتد که این امر باعث می شود دانشجویان هنگام تحصیل، زمان مفید خود را به فراگیری حرفه ای در عرصه صنعت سپری کنند و ماحصل آن تربیت نیروهایی کارآزموده و با مهارت است که به راحتی جذب بازار کار می شوند.

از نگاه کارشناسان، دانشگاه و صنعت مکمل یکدیگر درحوزه اشتغال به شمار می روند و پیوند میان صنایع و دانشگاهها به اشتغالزایی فارغ التحصیلان منجر می شود.

رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر همواره بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه به ویژه ارتباط علمی، حضور پررنگ دانشگاه ها در زمینه مسائل علمی، تحقیق و پژوهش، نوآوری و جنبش نرم افزاری تاکید فرموده اند و پیوند علم و صنعت را سبب بی اثر شدن تحریم ها و از راههای ایجاد اشتغال برای تحصیلکردگان می دانند.

ایشان در فرمایشات خود علم نافع را علمی عنوان فرموده اند که مسایل کشور را حل می کند و در این زمینه دانشگاهها می توانند به پیشرفت و رونق صنعت کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگاه ها دیگر روی مدرک حساب باز نمی کنند

بنگاه ها دیگر روی مدرک حساب باز نمی کنند