مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-03دانش

موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور


رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات این ستاد در توسعه محصولات حوزه ژئوماتیک گفت: - موازی کاری یکی از چالش های مهم این حوزه است که می توان با ارائه راهکارهایی از پتانسیل دستگاه های مختلف در این زمینه بهره برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یاسر ابراهیمیان قاجاری امروز در نشست تخصصی در خصوص چالش ها و راهبردهای حوزه GNSS در سطح ملی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به صورت آنلاین برگزار شد، دغدغه اصلی متخصصان و محققان کشو را توسعه کشور دانست و افزود: توسعه کشور بدون توسعه فناوری امکان پذیر نیست و مسیر توسعه کشور از مسیر توسعه فناوری های راهبردی عبور می کند.

وی یکی از این فناوری های راهبردی را ژئوماتیک عنوان کرد و ادامه داد: در کنار نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی، ژئوماتیک به عنوان مگا فناوری نوظهور مطرح شده است؛ از این رو این ضرورت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احساس شد که فناوری های ژئوماتیک را در ساختار خود جای دهد تا مسیری برای ورود شرکت های دانش بنیان باشد.

ابراهیمیان با بیان اینکه این فناوری در معاونت علمی هر چند با تاخیر ولی در نهایت به عنوان فناوری راهبردی به رسمیت شناخته شد، اظهار کرد: زیست بوم فناوری ژئوماتیک دارای مولفه هایی چون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور

موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور