مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-03اقتصادي

دست خالی دامداران خراسان شمالی در تأمین آب مورد نیاز دام


دست خالی دامداران خراسان شمالی در تأمین آب مورد نیاز دام، آنان را وادار کرده تا به سراغ تانکرها و یا استخرهای ذخیره آب کشاورزی بروند اما آلودگی این منابع به کودهای شیمیایی سبب تلف شدن شمار قابل توجهی از گوسفندان و بزها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: امسال غول هزارچهره خشکسالی هر بار به گونه ای رخ نمایانده، این بار زهر خود را به دامداران با تلفات دام ها در اثر استفاده از آب های آلوده به کود شیمیایی ریخته است.

خشکسالی امسال گاهی با کمبود منابع آبی بر اقتصاد نحیف دامداران تاخته و گاهی هم با کمبود علوفه در مراتع، دامداران را به مزارع کشاورزی سوق داده و علوفه مسموم به دام خورانده و موجب مرگ آنان شده است.

کمبود منابع آبی در رودخانه ها و چشمه ها دامداران را به استفاده از منابع استخرها واداشته است، آب هایی که انتظار می رفت عطش دام ها را رفع کند بلای جان دام ها شده و خسارت هنگفتی به قشر دامدار وارد کرده است.

کشاورزان برای کشت و کار خود، کود شیمیایی را در تانکرها و یا استخرها حل می کنند اما دامداران بدون اطلاع از آلوده بودن منابع از آن برای دام ها بهره می برند که در نهایت سبب مسمومیت و تلف شدن حیوان می شود.

مسوولان می گویند که آمار دقیقی از مسمومیت و تلف شدن دام ها با کود و یا سموم شیمیایی ندارند اما گزارش ها نشان می دهد امسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست خالی دامداران خراسان شمالی در تأمین آب مورد نیاز دام

دست خالی دامداران خراسان شمالی در تأمین آب مورد نیاز دام