مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-03پزشكي

دُز بوستر گروه سنی بالای 60 سال زمستان آغاز می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اعلام کرد: واکسن بوستر بالای 60 سال نیازمند ابلاغ از سوی وزارت بهداشت است.

- دکتر محمد خزایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه برای تزریق دُز بوستر گروه سنی بالای 60 سال باید از دُز دوم شش ماه بگذرد و زیر شش ماه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای دریافت مجوز واکسیناسیون دُز بوستر در گروه سنی بالای 60 سال نیازمند ابلاغ از سوی وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: واکسیناسیون گروه سنی بالای 60 سال در استان همدان از تیرماه این امسال آغاز شد، بنابراین برای واکسیناسیون دُز بوستر این گروه باید از دُز دوم آنها شش ماه بگذرد و انجام واکسیناسیون بوستر زیر شش ماه اشتباه است.

دکتر خزایی با بیان اینکه در حال حاضر کادر درمان در حال دریافت دُز بوستر هستند، گفت: کادر درمان اولین گروه دریافت کننده واکسن کووید 19 بودند، به همین علت این گروه در حال دریافت دُز بوستر هستند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بوستر گروه سنی بالای 60 سال از زمستان آغاز می شود و برای انجام این امر نیز باید از سوی وزارت بهداشت مجوز دریافت کنیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: هیچ یک از شهروندان نگران دیر شدن دز بوستر واکسن کووید 19 نباشند چرا که مجموعه علوم پزشکی بیش از پیش سلامت شهروندان را در اولویت قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دُز بوستر گروه سنی بالای 60 سال زمستان آغاز می شود

دُز بوستر گروه سنی بالای 60 سال زمستان آغاز می شود