مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 10:102021-11-03سياسي

نقش آفرینی موثر نوجوانان در عرصه های مختلف تاریخ کشور


نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: نوجوانان نقش موثری در صحنه های مختلف اجتماعی داشته و دارند.

- آیت الله علی خاتمی ظهر امروز (12 آبان ماه) در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی به مناسبت 13 آبان که در دبیرستان شریعتی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب حضور آمریکا در ایران به گونه ای بود که حتی شاه ممکلت برای تغییر نخست وزیر مجبور بود، برود و از کاخ سفید اجازه بگیرد و انتخاب وزیران و مسئولان نیز با مشورت سفارت آمریکا در ایران انجام می شد.

وی با اشاره به قانون مصونیت اتباع خارجی در ایران موسوم به کاپیتولاسیون پیش از انقلاب، افزود: اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343، باعث شد تا این سند خفت بار آشکار شود؛ در حالی که مسئولان آن زمان تلاش داشتند این امر مخفیانه بماند.

این مسئول ادامه داد: پیش از انقلاب حدود 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند و در جریان تسخیر لانه جاسوسی، بیش از 60 جلد مستندات از دخالت های آمریکا در ایران به دست آمد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در جریان جنگ جهانی دوم هم با اینکه ایران اعلام بی طرفی کرده بود، سه دولت آمریکا، انگلیس و شوروی سابق وارد ایران شدند و در واقع کشور را اشغال کردند، این اتفاقات بدون اطلاع به شاه ممکلت انجام شده بود، در آن مقطع در اثر قحطی، گرسنگی و بیماری ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی موثر نوجوانان در عرصه های مختلف تاریخ کشور

نقش آفرینی موثر نوجوانان در عرصه های مختلف تاریخ کشور