مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 11:002021-11-03اقتصادي

توان تولید کاغذهای چاپ و تحریر مورد نیاز کشور را داریم


مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه واحدهای تولیدی داخلی توان تولید کاغذهای چاپ و تحریر مورد نیاز کشور را دارند گفت: سه واحد تولیدی در کشور داری این ظرفیت هستند که باید حمایت شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شاتا، افسانه محرابی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استفاده از ظرفیت های بدون استفاده در حوزه کاغذ، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه واحد تولیدی کاغذ در کشور وجود دارد که این واحد ها ظرفیت تولید کاغذ کل کشور را دارا هستند.

وی افزود: برای استفاده از این ظرفیت وزارت صمت چندین طرح را تدوین کرده است با این وجود با مشکلات فعلی که اکنون در این حوزه وجود دارد، مسیر سختی پیش روی تولید کنندگان قرار گرفته است.

محرابی در ادامه مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان کاغذ کشور را قوانین و ضوابط سخت گیرانه برای واردات مواد اولیه، حداقل حقوق ورودی برای واردات کاغذ، وجود ارز 4200 تومانی و معافیت 9 درصد ارزش افزوده برای واردات کاغذ دانست و گفت: متاسفانه علاوه بر این مشکلات تعدد مراکز تصمیم گیری برای واردات و تولید کاغذ، رسیدن به یک هدف واحد و جامع را سخت کرده است که در نهایت این آسیب برای تولید کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان تولید کاغذهای چاپ و تحریر مورد نیاز کشور را داریم

توان تولید کاغذهای چاپ و تحریر مورد نیاز کشور را داریم