مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 11:202021-11-03اقتصادي

پایان قاچاق پارچه با ایجاد گمرکات تخصصی نساجی


بر اساس ابلاغیه جدید اداره کل دفتر واردات گمرک صرفا چند گمرک تخصصی بوشهر، شهید رجایی، آبادان، چابهار، زاهدان، خوی، تهران، غرب تهران، جلفا و کیش امکان ثبت و ترخیص واردات پارچه کشور را دارا هستند و گمرکات دیگر چه در مناطق آزاد و چه در سرزمین اصلی اجازه ترخیص نخواهند داشت.

- تابناک اقتصادی ؛ یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت نساجی در سال های اخیر واردات بی رویه انواع پارچه، حتی پارچه هایی که توان تولید داخلی آن نیز وجود دارد به کشور است.

البته به پیشنهاد وزارت صمت و دیگر دستگاه های حامی تولید انواع پارچه هایی که توان تولید داخلی آنها وجود دارد با تعرفه بالا گمرکی حمایت می شوند.

اما در این بین برخی از سودجویان با توجه به عدم تخصصی بودن گمرکات کشور و نارسایی تمیز دادن پارچه های مختلف در سازمان استاندارد اقدام به اظهار خلاف واقع می کردند.

به عبارت ساده تر، سودجویان با اظهار کد تعرفه پارچه هایی که تولید داخلی ندارند (تعرفه اندک) اقدام به واردات پارچه هایی می کردند که در داخل کشور تولید می شدند.

حالا برای حل این بحران تاریخی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که پارچه و تمام کالاهای مرتبط با صنعت نساجی تنها از گمرکات تخصصی که توانایی تمیز انواع پارچه را دارند وارد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان قاچاق پارچه با ایجاد گمرکات تخصصی نساجی

پایان قاچاق پارچه با ایجاد گمرکات تخصصی نساجی