مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 14:352021-11-03بين الملل

زلزله خاموش در شیراز؛ عزم همگانی برای جلوگیری از فرونشست زمین


استان فارس در سال های گذشته با مشکل خشکسالی وخشک شدن تالاب ها و دریاچه ها دست و پنجه نرم کرده و فرونشست های زمین و کم شدن منابع آبهای زیرزمینی و سطحی از اخبار داغ رسانه ها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، استان فارس در سال های گذشته با مشکل خشکسالی و خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها دست و پنجه نرم کرده و فرونشست های زمین و کم شدن منابع آبهای زیرزمینی و سطحی از اخبار داغ رسانه ها بوده است.

برخی ها اعلام می کنند که استان فارس رکورد دار فرونشست در جهان است و برخی ها از زخم کاری خراش های خشکسالی و بی تدبیری به روی چهره های تالاب ها و دریاچه های بختگان، مهارلو، پریشان، کافتر، کمجان، ارژن و طشک خبر می دهند.

واقعا سوالی که مطرح می شود این است که وضعیت شهرستان شیراز نسبت به این مساله چطور است و آیا فرونشست زمین شهر شیراز را تهدید می کند؟ و اصلا از منابع آب اطراف شهر شیراز به چه میزان برداشت  صورت می گیرد؟ منابع آب شیراز کاهش چشم گیری داشته و مشهود است و از طرفی روی آوردن به استفاده از منابع زیرزمینی از چند دهه گذشته افزایش یافته و مدیر امور آب شهرستان شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار فارس بر این مساله تاکید دارد.

  غلامرضا نجفی گفت: خشکسالی های گذشته باعث شده تا میزان آب های جاری و سطحی کاهش یابد لذا یکی از منابع مهم تامین کننده آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله خاموش در شیراز؛ عزم همگانی برای جلوگیری از فرونشست زمین

زلزله خاموش در شیراز؛ عزم همگانی برای جلوگیری از فرونشست زمین