مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 18:152021-11-03اقتصادي

واکسیناسیون رایگان طیور در خراسان رضوی علیه نیوکاسل


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از اجرای طرح ایمن سازی رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل هم زمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر شهرام شرقی اظهار کرد: هم زمان با هفته پدافند غیرعامل طیور بومی در خراسان رضوی علیه بیماری نیوکاسل رایگان واکسینه می شوند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: طی این عملیات که در سراسر استان اجرا خواهد شد بیش از 1 میلیون و 800 هزار قطعه طیور بومی در سطح روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه خواهند شد.

وی بابیان اینکه بیماری نیوکاسل از نوع بیماری های واگیردار ویروسی طیور است، ابراز کرد: در صورت بروز این بیماری شاهد خساراتی شامل تلفات، کاهش رشد و کاهش تولید تخم مرغ در گله های صنعتی و بومی خواهیم بود.

شرقی با اشاره به اینکه امکان گردش ویروس عامل این بیماری در بین طیور بومی و صنعتی وجود دارد و باعث ماندگاری ویروس فعال در جمعیت پرندگان منطقه می شود، افزود: واکسیناسیون یکی از راه های اصلی پیشگیری از بروز بیماری و کم کردن دفع ویروس از پرندگان بیمار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون رایگان طیور در خراسان رضوی علیه نیوکاسل

واکسیناسیون رایگان طیور در خراسان رضوی علیه نیوکاسل