مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 19:052021-11-03سياسي

اهمیت اشراف علوم انسانی و علوم اجتماعی فرامحلی در جهان ریاضی


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه جهان، جهان ریاضی است گفت: جامعه و فرهنگ و ارتباطات ما فرامحلی شده و این مهم، اشراف علوم انسانی و علوم اجتماعی فرامحلی را می طلبد.

- ، حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی در آیین افتتاحیه ششمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک به دانشجویانی که در دوره نخبگانی علوم انسانی شرکت کرده اند و تقدیر از آنها که برای برگزاری این دوره ها تلاش و همت دارند؛ گفت: من سخنان خودم را در پنج محور به بحث می گذارم.

نکته نخست درباره اهمیت علوم انسانی و علوم اجتماعی در مقایسه با سایر علوم است، این علوم به دلیل آنکه با انسان و پیچیدگی های رفتاری انسان سروکار دارند، دانش شان ژرف تر و سخت تر و پیچیده تر از علومی است که با جسم انسان سروکار دارد، چراکه علوم انسانی و علوم اجتماعی با فکر و انگیزه ها و رویکرد و جهان بینی و حوزه شناختی انسان و فهم و نوع رفتار کلامی و غیرکلامی او سروکار دارند و فهم این پدیده بسیار پیچیده است، به ویژه آنکه ما بر عالم ذهن انسان اشراف نداریم و با رفتارها، حدس و گمان می بریم که چه نظام معرفتی در فکر انسان خوابیده است؟ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: علوم انسانی و علوم اجتماعی به لحاظ ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت اشراف علوم انسانی و علوم اجتماعی فرامحلی در جهان ریاضی

اهمیت اشراف علوم انسانی و علوم اجتماعی فرامحلی در جهان ریاضی