مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 20:452021-11-03بين الملل

توقیف کشتی حامل سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی


سخنگوی شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از المسیره، عصام المتوکل روز چهارشنبه گفت: ائتلاف متجاوز، کشتی سی لاین حامل 29 هزار و 545 تن سوخت گازوییل را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرد.

وی افزود: با وجود اینکه این کشتی مورد بازرسی قرار گرفت و مجوز های ورود سازمان ملل متحد را داشت؛ اما ائتلاف متجاوز از ورود آن به بندر الحدیده جلوگیری کرد.

سخنگوی شرکت نفت یمن اضافه کرد: سکوت سازمان ملل متحد در قبال این دزدی دریایی بر این مهم تاکید دارد که این سازمان در محاصره و رنج های مردم یمن شریک است.

متوکل این اقدام ائتلاف سعودی را نقض آشکار قوانین حقوق بشری بین المللی و نقض آشکار منشورها، قوانین و هنجار های بین المللی دانست.

وی از فعالان و سازمان های حقوق بشری خواست تا مسؤولیت انسانی خود را بر عهده گرفته و برای رفع محاصره و افشای این دزدی دریایی تلاش کنند.

پیشتر عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت یمن گفته بود: دزدی دریایی کشتی های حامل سوخت در دریای سرخ از سوی ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا ادامه دارد و از ورود کشتی ها به بندر الحدیده با وجود اینکه این کشتی ها دارای مجوز سازمان ملل متحد هستند، جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف کشتی حامل سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی

توقیف کشتی حامل سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی