مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 04:002021-11-04بين الملل

چین تا سال 2030 یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت


وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در گزارش جدیدی در خصوص چین ادعا کرد پکن با سرعت در حال ساخت سلاح هسته ای است و تا سال 2030 بیش از یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نیویورک پست ، پنتاگون در گزارش خود افزود: چین سریع تر از پیشبینی های قبلی در حال توسعه توانایی های اتمی خود است و می تواند تا شش سال آینده بیش از 700 کلاهک اتمی داشته باشد.

بر اساس گزارش سالانه پنتاگون به نام تحولات نظامی و امنیتی مربوط به جمهوری خلق چین که به کنگره آمریکا ارائه شده است، گسترش سریع زرادخانه اتمی پکن که می تواند تا سال 2030 به بیش از 1000 کلاهک اتمی برسد، به گونه ای طراحی شده است که با قدرت نظامی جهانی آمریکا مطابقت داشته باشد و حتی از آن پیشی بگیرد.

در این گزارش اشاره شده است که استراتژی چین با هدف تحقق احیای بزرگ ملت چین تا سال 2049 برای تطابق یا پیشی گرفتن از نفوذ و قدرت جهانی آمریکا، جایگزین کرد اتحادها و همکاری های امنیت آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه و تغییر در نظم بین المللی به منظور کسب سود بیشتر برای منافع ملی و حکومت این این کشور است.

در این گزارش 192 صفحه ای اشاره ای به تعداد کنونی کلاهک های اتمی چین نشده است اما اعلام کرده در سال گذشته چین کمتر از 200 کلاهک اتمی در اختیار داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین تا سال 2030 یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت

چین تا سال 2030 یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت