مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 04:302021-11-04سياسي

مجلس یازدهم در بوته شفافیت


نمایندگان مجلس یازدهم یک سال و پنج ماه پیش و حتی قبل از روی کار آمدنشان وعده شفافیت داده بودند؛ وعده ای که در ادامه به تدوین طرح شفافیت آراء به عنوان یکی از طرح های اول دوره یازدهم مجلس منجر و در دور اول با مخالفت مواجه شد.

- اما نسبت مجلس یازدهم با شفافیت چیست؟ شفافیت نظارت به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه دوازدهم آبان ماه با نظارت شفاف بر عملکرد نمایندگان مخالفت کردند.

در این جلسه کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در دستور کار قرار گرفت؛ طرحی که به دنبال شفاف تر کردن روند نظارت بر رفتار نمایندگان است.

از جمله موارد مطروحه در این طرح ممنوعیت اعطای هرگونه هدیه با هر مقدار ارزش مالی به نمایندگان یا اشخاص معرفی شده توسط آنان، از سوی دستگاه های اجرایی و تعیین مجازات برای هدیه دهنده و دریافت کننده هدیه است.

در این طرح همچنین ارائه توصیه نامه توسط نمایندگان یا از طرف ایشان برای خود و بستگان درجه یک سببی و نسبی آنان و سایر نمایندگان، در رابطه با دریافت تسهیلات، امور مالیاتی، امور اداری و استخدامی، دعاوی حقوقی وکیفری و اداری، مناقصات و مزایده های دستگاه های اجرایی ممنوع شده است.

رحمت الله نوروزی از مخالفان این طرح آن را غیرضروری خواند و با بیان اینکه گفت در شرایط فعلی باید طرح هایی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس یازدهم در بوته شفافیت

مجلس یازدهم در بوته شفافیت