مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-04اقتصادي

با کوچک ترین اشتباه بازار 100 ساله پسته را از دست می دهیم


رقیب پسته ما با برنامه وارد بازار شده و ما برنامه ای نداریم و بعضا برنامه ها تولید را هدف قرار داده و اگر اشتباه کوچکی داشته باشیم بازار 100 ساله را از دست می دهیم و معیشت 5 میلیون نفر با مشکل مواجه شده و قصه فرش کرمان تکرار می شود.

- ایسنا/کرمان دبیرکل انجمن پسته ایران گفت: رقیب پسته ما با برنامه وارد بازار شده و ما برنامه ای نداریم و بعضا برنامه ها تولید را هدف قرار داده و اگر اشتباه کوچکی داشته باشیم بازار 100 ساله را از دست می دهیم و معیشت 5 میلیون نفر با مشکل مواجه شده و قصه فرش کرمان تکرار می شود.

حسین رضایی صبح امروز 13 آبان ماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات پسته اظهار کرد: در 27 استان کشور سطح زیرکشت پسته داریم که برخی استان ها قدمتی 100 ساله دارند و برخی 10 سال و در مجموع مردم 217 شهر و شهرستان درگیر پسته هستند و تنها در دو استان شمالی و جنوبی امکان کشت این محصول نیست.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و میزان آب در کشور در حال کم شدن است و مردم اقتصادی فکر می کنند، افزود: استان کرمان در هشت سال گذشته بالای 50 درصد محصول پسته کشور را تولید کرده به جز سال 97 و امسال که دچار خسارت شدید شد.

رضایی تصریح کرد: 212 هزار هکتار باغات مثمر پسته از 400 هزار هکتار کشور، در استان کرمان است و اقتصاد استان به ویژه در بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کوچک ترین اشتباه بازار 100 ساله پسته را از دست می دهیم

با کوچک ترین اشتباه بازار 100 ساله پسته را از دست می دهیم