مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 06:052021-11-04سياسي

شهید فهمیده، رهبر 13 ساله ای از قم


برادر شهید فهمیده در خصوص نشانه ای از نام و یاد شهید محمد حسین فهمیده در زادگاهش گفت: منزلی را که پدرم در روستای سراجه وقف دهیاری کرده بود به کمک دهیاری و اهالی روستا در حال تبدیل شدن به موزه است.

- کمتر از 40 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس می گذرد؛ اما وقتی به خیابان ها و شهرها نگاه می کنیم انگار یک قرن گذشته است حافظه تاریخی و دانسته های مردم نیز دسته کمی از شهرها و روستاهایمان ندارد؛ زیرا نشانه و یادی از آن روزها و افرادی که حماسه هایی کم نظیر و گاهی بی نظیر رقم زدند وجود ندارد.

به سراغ نسل جوان تر که برویم وضعیت اسفناک تر می شود عده زیادی شان از اینکه با بسیاری از فرماندهان بزرگ و حماسه آفرین های دفاع مقدس هم زادگاه و هم محله ای هستند، اطلاع ندارند.

البته وقتی کسانی که تصدی این امر را به عهده دارند از الگوسازی از اسطوره های ملی و دینی شان غافل می شوند و سودجویانی پیدا می شوند که قهرمانانی پوشالی می سازند به غفلت و بی اطلاعی نسلی که آن برهه را حس نکرده اند خرده ای نیست.

یکی از این حماسه سازان شهید نوجوانی است که امام خمینی (ره) در وصف ایشان گفتند رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگ تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و خود نیز شربت شهادت نوشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید فهمیده، رهبر 13 ساله ای از قم

شهید فهمیده، رهبر 13 ساله ای از قم