مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-04سياسي

اتحاد شوم آمریکا در قبال مردم ایران + سند


مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار اسنادی از اقدامات امپریالیسم آمریکا در قبال مردم ایران در اتحاد با دشمن بعثی را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در روز 13 آبان که با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار شناخته شده است، وقایع مهمی رخ داده ازجمله تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، به شهادت رساندن دانش آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تهران در سال 1358.

زمانی که به دلایل وقوع این حوادث می نگریم نقش آمریکا پررنگ تر از هر دولت استعمارگر دیگر است.

آمریکا که همواره خود را قوی ترین هژمونی و قدرت در دنیا و بالأخص در خاورمیانه معرفی کرده بود با نفوذ در میان دولت ها و حکومت ها بر فعالیت آن ها نظارت داشت و تمامی اقدامات حتی در حوزه تصویب قوانین در این کشورها را بر اساس منافع خود می چید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357، به دلیل دخالت های آمریکا در امر حکومت داری در ایران، دانشجویان انقلابی و معترض به سیاست های مداخله جویانه آمریکا طی یک راهپیمایی تا سفارت این کشور، آن را به تصرف کامل خود درآوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد شوم آمریکا در قبال مردم ایران + سند

اتحاد شوم آمریکا در قبال مردم ایران + سند