مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-04اقتصادي

توسعه همکاری های تجاری ترکیه و ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی


رایزن بازرگانی کشور ترکیه در ایران با حضور در منطقه آزاد انزلی با معاونین سازمان دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها دوجانبه تبادل نظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندر انزلی، مهندس امین افقی عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با رایزن بازرگانی ترکیه در منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه به منظور توسعه مبادلات تجاری اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرارگیری در موقعیت جغرافیایی ممتاز به عنوان شاهراه تجارت در بین کشورهای همسایه شناخته شده و این منطقه از ظرفیت دو بندر بزرگ و قدیمی انزلی و بندر نوین کاسپین برخوردار است.

وی با اشاره به فراهم سازی ظرفیت های افزایش مبادلات تجاری از سوی مقامات دو کشور افزود: یکی از راهکارهای توسعه مبادلات تجاری تقویت کریدور چین- قزاقستان- ایران و کریدور نستراک بوده و کشور ترکیه می تواند به عنوان حلقه واسطه بین کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خزر فعالیت کند.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی تقویت گردشگری دریایی را یکی  دیگر از راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه دانست و تصریح کرد: کشور ترکیه در بخش گردشگری دریا محور بسیار موفق عمل کرده و با توجه به حجم بالای گردشگران داخلی و خارجی که منطقه آزاد انزلی را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری های تجاری ترکیه و ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی

توسعه همکاری های تجاری ترکیه و ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی