مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-04سياسي

جمع بندی سفر کمیسیون عمران/ تلاش برای افزایش سهم هرمزگان از اعتبارات ملی


استاندار هرمزگان در نشست با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکل آبرسانی به بشاگرد با کمک دولت و مجلس و همچنین اجرایی شدن طرح ساماندهی روان آب های سطحی سواحل مکران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هم اکنون 215 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: بر مبنای اعتبارات جاری، 13 سال طول می کشد که بتوانیم مشکل آب شرب هرمزگان را حل کنیم.

وی افزود:  آبرسانی به بشاگرد نیز یک موضوع مهم است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس پرونده بشاگرد در این حوزه بسته شود.

استاندار هرمزگان همچنین برای حل مشکل کمبود آب در منطقه شرق هرمزگان، گفت: در قالب طرح ساماندهی روان آب های سطحی سواحل مکران  و مجتمع کردن پنج سد در حال احداث، یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب در سدهای در حال احداث شرق استان ذخیره خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 230میلیون مترمکعب آب نیز سالیانه وارد دریای عمان می شود که با توجه به شرایط خشکسالی و خاک حاصلخیز و مطلوب منطقه می توان برای بخش کشاورزی و توسعه اشتغال در این منطقه گام های مؤثری برداشت.

 دوستی گفت: بر اساس برآورد انجام شده در سال 99، احداث و تکمیل این سدها بدون هزینه احداث خط انتقال، نیازمند سه هزار و500میلیارد تومان اعتبار است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع بندی سفر کمیسیون عمران/ تلاش برای افزایش سهم هرمزگان از اعتبارات ملی

جمع بندی سفر کمیسیون عمران/ تلاش برای افزایش سهم هرمزگان از اعتبارات ملی