مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 14:452021-11-04بين الملل

نخست وزیر اسبق عراق: ایران و عراق باید نقشی مهم در کاهش تنش منطقه ای ایفا کنند


نخست وزیر اسبق عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار دو جانبه بر همکاری دو کشور در کاهش تنش ها و بحران های منطقه ای تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، امروز (پنجشنبه) در دفتر المالکی دیدار و گفت و گو کردند.

به نوشته وبگاه ناس نیوز، در این دیدار نوری المالکی ضمن تأکید بر لزوم تشکیل سریع دولت، از تلاش ها برای به هرج و مرج کشاندن عراق انتقاد کرد و گفت که باید دولت سریع تشکیل شده و به وظایف خود عمل کند.

نوری المالکی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش روابط ایران و عراق، خواستار نقش آفرینی دو کشور در مراحل پیش رو در راستای کاهش تنش ها و تثبیت امنیت منطقه شد.

طبق بیانیه دفتر رییس ائتلاف دوله القانون، ایرج مسجدی نیز در ابتدای این دیدار برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و میزان آرایی که این گروه سیاسی به دست آورده را به نوری المالکی تبریک گفت و طرفین در خصوص تحولات امنیتی و سیاسی منطقه و جهان و همچنین انتخابات اخیر پارلمانی و اعتراضاتی که به نتایج آن شده و تأثیر آن در شرایط کنونی گفت وگو کردند.

نوری المالکی همچنین ابراز امیدواری کرد که با بررسی شکایت ها و توجه به معترضان به انتخابات و عمل به قانون، بحران به وجود آمده بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر اسبق عراق: ایران و عراق باید نقشی مهم در کاهش تنش منطقه ای ایفا کنند

نخست وزیر اسبق عراق: ایران و عراق باید نقشی مهم در کاهش تنش منطقه ای ایفا کنند