مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 23:152021-11-04بين الملل

کارشناس آمریکایی: گزینه نظامی علیه ایران منتفی است و تیغ تحریم ها کُند شده است


یک کارشناس مسائل هسته ای در آمریکا اذعان کرده گزینه نظامی علیه ایران منتفی است ضمن آنکه تحریم ها نیز اثرشان تضعیف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک کارشناس مسائل هسته ای در آمریکا ضمن منتفی دانستن گزینه نظامی علیه ایران به کُند شدن تیغ تحریم ها نیز اعتراف کرده است.

کسلی داونپورت ، مدیر بخش منع اشاعه در انجمن کنترل تسلیحاتی آمریکا درباره چالش های دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران گفت: دولت بایدن باید بین نشان دادن به ایران که از تخفیف تحریم ها منتفع خواهد شد و عدم تسلیم در برابر اهرم های فشار ایران توازن حفظ کند.

وی که بامداد جمعه (به وقت تهران) با خبرگزاری برنگردد بایدن باید به دنبال توافقی کوتاه مدت با ایران باشد که برخی تحریم ها علیه این کشور را در ازای توقف برخی از حساس ترین فعالیت های هسته ای رفع می کند.

داونپورت گفت: ایالات متحده گزینه های دیگری هم داد ولی هیچ کدامشان خوب نیستند.

جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس آمریکایی: گزینه نظامی علیه ایران منتفی است و تیغ تحریم ها کُند شده است

کارشناس آمریکایی: گزینه نظامی علیه ایران منتفی است و تیغ تحریم ها کُند شده است