مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 05:502021-11-05پزشكي

گازگرفتگی خطری جدیست/مرگ 12 نفر طی سال گذشته در فارس


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه با وجود هشدارها و توصیه های کارشناسان، هر سال با شروع فصل سرما شاهد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستیم.

- اورنگ ایلامی پنج شنبه 13 آبان با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: در اثر تماس طولانی با مونوکسید کربن سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش هوشیاری، آسیب دایمی عصبی، کما و مرگ رخ می دهد.

او افزود: گاز مونو اکسید کربن بر اثر احتراق ناقص به دلیل تهویه نامناسب دودکش و نقص فنی بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها تولید می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مرگ خاموش در اثر استفاده نامناسب و ناقص سوختن بخاری های گازی و نفتی، زنگ خطری است تا با آغاز فصل سرما، توجه بیشتری به استفاده صحیح از وسایل گرمایشی داشته باشیم.

ایلامی با اعلام اینکه در سال 1399 بیش از 500 نفر در فارس دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده و 12 نفر نیز بر اثر شدت مسمومیت جان باخته اند، عنوان کرد: حفظ سلامت این افراد به سادگی و با اهمیت دادن به ایمنی استفاده از وسایل گازسوز، وسایل گرمایشی و وسایلی مانند نفت و گازوییل که سوخت فسیلی در آن ها استفاده می شود، قابل پیشگیری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گازگرفتگی خطری جدیست/مرگ 12 نفر طی سال گذشته در فارس

گازگرفتگی خطری جدیست/مرگ 12 نفر طی سال گذشته در فارس