مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 06:152021-11-05پزشكي

واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا پیشگیری می کند


مطالعات جدید محققان بار دیگر ثابت کرد واکسن کرونا در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا، به ویژه در سالمندان بسیار موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ا ایرنا از پایگاه خبری گاردین، مطالعه محققان انگلیسی نشان داد افراد دو هفته پس از تزریق دومین دز واکسن در برابر کرونا مصونیت پیدا می کنند؛ البته این بدان معنا نیست که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جدی گرفته نشود؛ زیرا رعایت این موارد تا زمان واکسینه شدن تمام افراد ضروری است.

در این مطالعه اطلاعات حدود 73 درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در اسکاتلند مورد بررسی قرار گرفت.

از این میان یک میلیون و 205 هزار و 642 نفر دو دز واکسن BNT162b2 (فایزر بایون تک) و 2 میلیون و 26 هزار و 198 نفر دو دز واکسن ChAdOx1 nCoV-19 (آکسفورد-استرازنکا) را دریافت کرده بودند.

نتایج نشان می دهد میزان بستری شدن و نیاز به مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که دو دز واکسن را زده اند، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

البته مواردی گزارش شد که افرادی حتی با وجود دریافت دو دز واکسن جان خود را از دست داده اند که باید عوامل دخیل دیگر در این مورد بررسی شود.

محققان توصیه اکید دارند که حتما خود را در مقابل ویروس کووید 19 واکسینه کنید و به شایعات بی اساس در این زمینه توجه نداشته باشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا پیشگیری می کند

واکسیناسیون از مرگ ناشی از کرونا پیشگیری می کند