مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-05سياسي

تبدیل تهدید سیلاب به فرصت با سدسازی


نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان با سدسازی تهدید بارندگی های سیل آسا را حتی برای پایین دست لرستان به فرصت تبدیل کرد.

- مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت نیرو تخصیص آب سد گاوشمار یا معشوره را با بحث سیلاب حدود 300 میلیون مترمکعب در نظر گرفتند که ما با این مقدار هم راضی نیستیم چون باید شهرهای کوهدشت، رومشکان، پلدختر، چگنی و حتی شهرستان دلفان نیز بشود از این آب برداشت کرد.

وی ادامه داد: بحث تحقیق و تفحص در رابطه با ظلم تاریخی در زمینه حق آبه لرستان را پیگیری می کنیم و رییس مجمع نمایندگان نیز تأکید کردن که با وزیر نیرو جلسه ای برگزار کنند که بتوانیم در حیطه سدسازی حداقل با اولویت سدهایی که در استان برای کشاورزی مهم است جلو برویم.

ویسکرمی با بیان این که از تخصیص آب استان راضی نیستیم، عنوان کرد: کفِ آبی که ما نیاز داریم یک میلیارد و هفت دهم مترمکعب و حتی با یک محاسبه بهتر دو میلیارد و چهار دهم مترمکعب است و زمان را اگر حدود سال 1425 حساب کنیم به حدود شش تا هشت میلیارد مترمکعب می رسیم، این درحالی است که ما الان تنها 200 میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی داریم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منافع ما در حوزه کرخه و کارون است که شهرستان های چگنی و خرم آباد در این حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل تهدید سیلاب به فرصت با سدسازی

تبدیل تهدید سیلاب به فرصت با سدسازی