مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-05بين الملل

منافع آمریکا در بازنگری روابط با امارات است/ پایان چک سفیدامضا


فارین پالیسی در مطلبی به تحلیل ماهیت ثبات زدای سیاست داخلی و خارجی امارات می پردازد و به دولت واشنگتن هشدار می دهد که پیش از تمرکز بر ایندوپاسیفیک، - در نوع رابطه با ابوظبی تجدید نظر کند.

: جان هافمن کارشناس ژئوپولیتیک خاورمیانه و اسلام سیاسی، با انتشار مقاله ای در فارین پالیسی ، تحت عنوان دادن چک سفید به امارات، باید تمام شود ، دلایل خود را برای اینکه چرا آمریکا باید در نوع رابطه با ابوظبی تجدیدنظر کند؛ بیان می کند.

وی در ابتدای این مطلب می نویسد: آمریکا همواره به امارات به عنوان یکی از مهم ترین شرکای خود در خاورمیانه نگاه می کند و آن را متحدی کلیدی در بازدارندگی علیه ایران، (ادعای) مقابله با تروریسم و ارتقاء ثبات منطقه ای می داند.

از سوی دیگر، مداخلات امارات در منطقه یا نقض حقوق بشر از سوی این کشور را خطری برای منافع خود تلقی نمی کند و به همین دلیل است که به رغم همه اینها، امارات را نماد ثبات و پیشرفت در منطقه ای پرآشوب معرفی می کند.

هافمن در ادامه می نویسد: با توجه به عضویت اخیر امارات در شورای امنیت سازمان ملل، به نظر می آید که این کشورآماده کمک به آمریکا برای پیشبرد منافع دوجانبه در صحنه جهانی است.

اما این رویکرد اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع آمریکا در بازنگری روابط با امارات است/ پایان چک سفیدامضا

منافع آمریکا در بازنگری روابط با امارات است/ پایان چک سفیدامضا