مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 10:502021-11-05اقتصادي

روابط تجاری ایران و کانادا از سر گرفته می شود؟


در جدیدترین نشست هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا، اعضا از لزوم برنامه ریزی جدی برای آغاز دور جدیدی از همکاری های اقتصادی میان دو کشور سخن گفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند سابقه حضور تجاری ایران در کانادا به چند دهه قبل باز می گردد اما در سال های گذشته، تحت تاثیر تحریم های آمریکا، حضور ایران در برخی از بازارهای دوردست دشوارتر از قبل شده و همین موضوع تاثیر خود را بر آمار تجارت مشترک میان ایران و کانادا نیز گذاشته است.

هر چند مسئولان سازمان توسعه تجارت اعلام کرده اند که در شرایط فعلی، با توجه به برخی محدودیت ها، اولویت اصلی ایران حضور در بازار کشورهای منطقه و همسایه است و در صورت استفاده از ظرفیت همین کشورها، میزان صادرات کالا می تواند به شکل جدی افزایش پیدا کند اما در عین حال ایران اعلام کرده که از حضور در تمامی بازارهایی که ظرفیت لازم را دارند، استقبال خواهد کرد.

علا میرمحمد صادقی – رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا – در جدیدترین نشست این اتاق اعلام کرده که ظرفیت همکاری قابل توجهی میان دو کشور وجود دارد و در صورت استفاده از فرصت ها می توان انتظار داشت که در این بخش تحولاتی جدی رخ دهد.

او گفته: این اتاق تا یک سال قبل سالانه چندین هیات تجاری را از ایران روانه کانادا کرده و به طور متقابل میزبان هیات هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط تجاری ایران و کانادا از سر گرفته می شود؟

روابط تجاری ایران و کانادا از سر گرفته می شود؟