مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-05سياسي

جامعه ریاضی کشور از وجود علامه حسن زاده آملی بی بهره ماند


ایرانمنش با بیان این موضوع که با وجود 36 سال تدریس در حوزه ریاضیات از علامه بسیار کم می دانست اظهار تاسف کرد و گفت: نه فقط من، بلکه جامعه ی ریاضی کشور از وجود ایشان بی بهره ماند.

- ، همزمان با چهلمین روز درگذشت آیت الله حسن زاده آملی برنامه رادیویی سوفیا به موضوع بررسی ابعاد شخصیت این عالم ذوابعاد اختصاص داشت.

میهمانان این برنامه علی ایران منش استاد تمام گروه ریاضیات دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدجواد رودگر دانشیار پژوهشگاه علوم اسلامی بودند.

این برنامه با حضور محمد جواد ادبی استاد فلسفه و عرفان دانشگاه شهید مطهری و پژوهشگر اجرا شد.

وی در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه علامه شخصیت بی نظیری در زمانه معاصر ماست و قصد داریم و در این برنامه به طور دقیق تری به ابعاد وجودی ایشان و موضوع ریاضیات و نجوم و هیئت در آثارشان بپردازیم از رودگر پرسید که علامه از کجا و چگونه به فتوحات و دستاوردهای غیبی در زندگی ش دست یافت؟ رودگر پاسخ داد: در این عالم هر شخص روی سفره ی عمل خودش نشسته است و براساس تلاش و مجاهداتش از این سفره بهره می برد.

در قرآن کریم خداوند سبحان دو آیه پیرامون این موضوع می فرماید: کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَه (آیه 38 سوره مدثر) و آیه: وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه ریاضی کشور از وجود علامه حسن زاده آملی بی بهره ماند

جامعه ریاضی کشور از وجود علامه حسن زاده آملی بی بهره ماند