مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 16:102021-11-05اقتصادي

چرا بنگلادش هم از توسعه بندر چابهار سود می برد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی چند ده سال گذشته هند بار ها از پاکستان خواسته تا شرایط را برای حمل و نقل زمینی و دسترسی این کشور به ایران و دیگر کشور ها فراهم کند و در عوض از محل این ترانزیت میلیون ها دلار سود ببرد، - توسعه بندر چابهار می تواند مسیر پیوستن بنگلادش به کریدور بین المللی شمال جنوب را فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی چند ده سال گذشته هند بار ها از پاکستان خواسته تا شرایط را برای حمل و نقل زمینی و دسترسی این کشور به ایران و دیگر کشور ها فراهم کند و در عوض از محل این ترانزیت میلیون ها دلار سود ببرد، اما پاکستان هیچ وقت با این مسأله موافقت نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازداکاتریبون، به همین خاطر هندی ها به فکر راه جایگزین افتاده و با توسعه بندر چابهار به سمت دور زدن پاکستان رفتند.

تا پیش از جدا شدن هند پاکستان و بنگلادش از یکدیگر در سال 1947 ایران، هند و افغانستان سال ها بود که با همدیگر همسایه بودند و تمام این سه کشور روابط قویی را در حوزه های فرهنگی، تاریخی و مدنی با یکدیگر دارند.

به همین خاطر نباید نسبت به از سرگیری این روابط نگران چیزی بود.

بندر چابهار در سواحل دریای عمان و در نزدیکی مرز ایران با پاکستان قرار دارد و یکی از بزرگ ترین بنادر اقیانوسی ایران در شرق تنگه هرمز قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بنگلادش هم از توسعه بندر چابهار سود می برد؟

چرا بنگلادش هم از توسعه بندر چابهار سود می برد؟