مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 04:502021-11-06پزشكي

30 دقیقه ورزش در روز آثار افسردگی را کاهش می دهد


مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:30 دقیقه ورزش در روز می تواند آثار افسردگی را به اندازه برخی روش های روانی- درمانی و داروهای ضد افسردگی کاهش دهد .

- زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: ورزش موجب شادی و نشاط و بالا بردن اعتماد به نفس می شود.

وی افزود: انجام فعالیت های بدنی یکی از بهترین راه های کسب احساس خوب در طول روز است در واقع وقتی ورزش می کنید خود را از همه تنش های روزانه، همه استرس هایی که به شما وارد شده و همه فشارهای روانی می رهانید، زیرا با ورزش کردن با ترشح اندروفین از مغز شما احساس آسودگی خاطر و آرامش می کنید.

یوسف نژاد اضافه کرد: در افرادی که تا به حال ورزش نکرده یا مدت طولانی بی تحرک بوده اند، قبل از برنامه جدی ورزشی، مشاوره پزشکی لازم است و برنامه ورزشی باید از سطح سبک شروع شود.

وی گفت: در یک برنامه ورزشی مناسب، ابتدا گرم کردن برای جلوگیری از آسیب به عضلات به مدت پنج تا 10 دقیقه به صورت ایروبیک سبک انجام شده و سپس ورزش سنگین تر و در نهایت با انجام حرکات ملایم جهت جلوگیری از گرفتگی عضلات و مفاصل، پایان می یابد.

یوسف نژاد افزود: تمرینات ورزشی باید به صورت مستمر و با برنامه منظم انجام شود زیرا فواید آن با متوقف شدن ورزش از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 دقیقه ورزش در روز آثار افسردگی را کاهش می دهد

30 دقیقه ورزش در روز آثار افسردگی را کاهش می دهد