مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-06اقتصادي

برداشت 1800 تن سیر و پیاز از مزارع قروه


رییس جهاد کشاورزی قروه از کشت پیاز و سیر در 113 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد که حدود یک هزار و 800 تن این دو محصول در قروه برداشت می شود.

- عبدالله عبدالملکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: 108 هکتار از اراضی قروه به کشت سیر اختصاص یافته است و به طور میانگین سالانه 1 هزار و 620 تن سیر توسط بهره برداران برداشت می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سهم اراضی قروه از کشت پیاز تنها 5 هکتار است اما با این وجود در هر سال زراعی 175 تن پیاز قرمز از مزارع این شهرستان برداشت می شود.

وی با اشاره به نوع سیر و پیاز کشت شده در مزارع قروه اظهار داشت: در مزارع قروه پیاز قرمز و سیر معمولی بذر همدان کشت می شود که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

عبدالملکی گریزی نیز به وضعیت کشت پیاز و سیر در قروه زد و افزود: 55 بهره بردار در زمینه کشت پیاز و سیر در مزارع قروه فعالیت دارند و زمینه اشتغال برای افراد زیادی را در فصل کشت، داشت و برداشت فراهم ساخته اند.

رییس اداره جهاد کشاورزی قروه ادامه داد:صنایع تبدیلی و فرآوری سیر و پیاز تولید شده در قروه وجود ندارد از این رو این محصول به صورت تازه خوری در بازار شهرستان مصرف شده و بخش دیگری از آن نیز به بازار استان همدان صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1800 تن سیر و پیاز از مزارع قروه

برداشت 1800 تن سیر و پیاز از مزارع قروه