مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-06پزشكي

چند توصیه برای برای کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان


رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم اصلاح عادات غذایی، گفت: مادران باید برای تغذیه سالم فرزندان شان برنامه ریزی کنند و با هم هماهنگ باشند.

- مهنوش صاحبدل در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تغذیه نوجوانان، اظهارکرد: افراد بالای پنج سال دانش آموز محسوب می شوند و اضافه وزن و چاقی در این دوران بسیار مهم است.

وی افزود: از سال 95 برنامه ای با عنوان ایران اکو در راستای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی کودکان پنج تا 18 سال و همچنین کنترل اضافه وزن و چاقی این افراد در حال اجرا است تا این کودکان رشد طبیعی داشته باشند؛ با اجرای این برنامه توانسته ایم شاخص اضافه وزن و چاقی این گروه را متوقف کنیم.

رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: سال گذشته نیز آموزش و پرورش برنامه ای تحت عنوان کوچ، کنترل وزن و چاقی را در راستای کاهش 3 درصدی این شاخص اجرا کرد.

با اجرای این دو برنامه تلاش می شود از انجام عادات اشتباهی که در اضافه وزن و چاقی تاثیر دارند، جلوگیری شود.

صاحبدل بیان کرد: بسیار دیده می شود که مادران برای فرزندان شان کیک و آب میوه صنعتی به عنوان صبحانه تهیه می کنند در حالی که این آب میوه جای آب میوه طبیعی را نمی گیرد و کیک هم نمی تواند جای یک لقمه حاوی مواد غذایی صحیح را بگیرد و تنها با مصرف مواد غذایی سالم، کالری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای برای کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان

چند توصیه برای برای کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان