مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-06بين الملل

ایجاد یک گارگروه در وزارت خارجه آمریکا درباره اتیوپی


وزارت خارجه آمریکا همزمان با بالاگرفتن تنش ها در اتیوپی و اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور، از ایجاد کارگروهی برای نظارت بر خروج شهروندان و دیپلمات های آمریکایی از این کشور خبر داد.

- ، فارین پالیسی به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا یک کارگروه جدید را برای نظارت بر خروج شهروندان و کارکنان سفارت ایالات متحده از اتیوپی در بحبوحه افزایش بی ثباتی در این کشور، راه اندازی کرده است.

فارین پالیسی در ادامه گزارش خود آورده است که این کارگروه به هماهنگ کردن خروج داوطلبانه کارکنان غیرضروری دولتی و تسهیل پروازهای تجاری به خارج از کشور برای شهروندان آمریکایی که مایل به ترک اتیوپی هستند، کمک خواهد کرد.

گزارش مذکور می افزاید که این اقدامی احتیاطی است، چرا که مقامات شاهد عجله شهروندان آمریکایی جهت خروج فوری نبوده اند.

ایجاد کارگروه مذکور پس از آن اتفاق می افتد که سفارت آمریکا در اتیوپی با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که بخشی از کارکنان این سفارت در پی تشدید تنش و درگیری های داخلی در اتیوپی، این کشور را ترک خواهند کرد.

سفارت آمریکا همچنین با هشدار نسبت به وخیم تر شدن اوضاع در اتیوپی، از شهروندان این کشور نیز خواسته تا هر چه سریع تر نسبت به ترک خاک اتیوپی اقدام نمایند و آن دسته شهروندان آمریکایی که همچنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد یک گارگروه در وزارت خارجه آمریکا درباره اتیوپی

ایجاد یک گارگروه در وزارت خارجه آمریکا درباره اتیوپی