مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:102021-11-06دانش

نقش مدیریت ناپایدار آب در مشکلات منطقه سیستان


مقاله دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل با موضوع تاثیر مدیریت ناصحیح آب در زیستگاه پرندگان آبی در منطقه سیستان، در نشریه علمی معتبر Scientific Reports منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقاله دکتر سعیده ملکی نجف آبادی و دکتر وحید راهداری از اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه زابل در نشریه علمی معتبر Scientific Reports از مجموعه انتشارات زیرگروه نیچر منتشر شد.

این مقاله با عنوان Humans in the upstream can exacerbate climate change impacts on water birds’ habitat in the downstream در شماره 11 این مجله در سال 2021 منتشر شده است.

نویسندگان این مقاله هدف از نگارش این مقاله را پرداختن به مهم ترین مشکل منطقه سیستان؛ یعنی خشکسالی های چند دهه اخیر در این منطقه عنوان کرده و گفتند: از آن جا که تغییرات اقلیمی به عنوان معضل زیست محیطی مهمی در سطح جهان شناخته می شود و محدودیت منابع آب، مشکل اصلی دشت سیستان است؛ در این مقاله تلاش شده تا به بیان نقش مدیریت ناپایدار انسان بر منابع آب بالادست حوضه آبریز و تاثیر آن در افزایش اثرات منفی تغییرات اقلیمی در پایین دست حوضه پرداخته شود.

اهمیت این مقاله در نشان دادن تاثیر انسان در چندبرابر کردن اثرات منفی تغییر اقلیم است.

فعالیت های انسان از یک سو منجر به وقوع تغییرات اقلیمی در سطح جهانی شده و از سوی دیگر بوسیله الگوی ناپایدار استفاده از آب و مدیریت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مدیریت ناپایدار آب در مشکلات منطقه سیستان

نقش مدیریت ناپایدار آب در مشکلات منطقه سیستان