مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-06اقتصادي

ایجاد اشتغال میلیونی بدون رانت و انحصار و دلال بازی


یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر دولت از اشتغال خانگی و اشتغال روستایی و مشاغل نوپا حمایت کند و صفر تا صد کار را مورد نظارت خود قرار بدهد، تحقق یک میلیون و 850 هزار شغل تا پایان 1401 دور از انتظار نیست.

- حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی هدفگذاری ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل تا پایان 1401 اظهار کرد: وقتی تصمیمی به این بزرگی می گیریم باید شالوده و زیربنای آن را هم بسازیم.

قطعا با امکانات موجود چشم انداز تحقق این میزان شغل وجود ندارد نهایتا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم چون کرونا موجب ریزش بخشی از نیروهای کار شده و معادلات بازار کار را برهم زده است و تحریم ها نیز رسیدن به این نقطه را تا حدودی سخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: شخصا معتقدم که نباید اشتغال را کمی و عددی ببینیم، باید عملکردی که در این راستا دنبال می شود مدنظر قرار بدهیم چون عملکرد است که نشان می دهد چه میزان اشتغال ایجاد کردیم.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به تجربه موفق ایجاد شغل در کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کمیته امداد تجربه بسیار خوبی حاصل شد که اتفاق مثبتی بود و افراد و خانواده های بی بضاعت را شناسایی و حمایت کردند.

در ماههای اول بیشتر کمکها مالی بود و مبلغی پول پرداخت می شد ولی بعدها روی اشتغال خانگی کار شد و با سرمایه گذاری روی افراد مشاغل خانگی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد اشتغال میلیونی بدون رانت و انحصار و دلال بازی

ایجاد اشتغال میلیونی بدون رانت و انحصار و دلال بازی