مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-06سياسي

به نمایش می گذارم؛ پس هستم


یک پژوهشگر حوزه مردم شناسی با بیان اینکه جامعه امروز ما به شدت نمایشی و مصرف گرا شده است، گفت: جامعه نمایشی و مصرفی، جامعه ای است که افراد با نمایش دادن به خودشان اصالت می دهند؛ - مثلا در زمان قدیم اگر وسیله ای خریداری می شد صرفا به دلیل کارکردهای آن بود ولی امروزه حیثیت نمایشی یک مراسم، شیء یا یک کالا بر حیثیت کارکردی آن ارجح است و این عرصه های نمایشی شدن زندگی به کلیه ساحات زندگی از مراسم ازدواج و روابط زناشویی گرفته تا مهمانی، سفر و حتی فرزندآوری و.

تسری پیدا می کند.

  رسول محسن زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ما زوج هایی هستند که انتظار دارند هیچ کس هیچ گونه دخالتی در زندگی شان نداشته باشد و حوزه خصوصی این افراد حفظ شود و در عین حال می خواهند که تمام وجوه زندگی خود را در قالب خیلی مصرفی و پر از حضور دیگران به نمایش بگذراند.

آنها به یک اسیر فضای مجازی تبدیل شده اند طوری که به صورت مداوم از کارهای روزمره خود عکس می گیرند و در فضای مجازی می گذارند.

ما می خواهیم در عین حفظ فردانیت و حوزه خصوصی زندگی مان، بیشتر وجوه زندگی خود را علنی کنیم و این تناقض بزرگی است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که به تناسب افزایش فردانیت افراد در جامعه مدرن از تجملات مراسم عروسی نیز کاسته شود، گفت: کارکرد مراسم ازدواج، علنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نمایش می گذارم؛ پس هستم

به نمایش می گذارم؛ پس هستم