مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-06دانش

گام محققان در جهت ساخت مصالح بادوام در برابر شرایط بومی کشور


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به استفاده از منابع رسی با خلوص کم بعنوان مواد جایگزین سیمان شدند تا کارایی بهتری در ساخت و سازهای شهری به وجود آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرش ذوالفقارنسب، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ارزیابی خواص مکانیکی و دوام در برابر حمله یون های کلراید در مصالح پایه سیمانی حاوی رس های کلسینه شده گفت: سیمان بعنوان جزء جدایی ناپذیر ساخت و ساز شهری و زیربنایی نقش بسیار مهمی در خواص مصالح پایه سیمانی از جمله مشخصات مکانیکی، مهندسی و دوام دارد.

وی افزود: با توجه به مسائل زیست محیطی پیرامون تولید و بکارگیری مصالح پایه سیمانی و اهداف مقوله توسعه پایدار، افزایش عمر مفید سازه ها و کاهش آلایندگی های ناشی از تولید این مواد دارای اهمیت بسیار زیادی است.

ذوالفقارنسب با بیان اینکه بکارگیری مواد جایگزین سیمان می تواند راه حلّی عملی در راستای بهبود دوام و در نتیجه افزایش عمر مفید سازه ها قلمداد شود، گفت: در کنار بهبود پایایی سازه ها، جایگزینی بخشی از سیمان پرتلند با مواد افزودنی معدنی (مواد پوزولانی) موجب کاهش میزان مصرف سوخت و گازهای آلاینده بوجود آمده در فرآیند تولید سیمان می شود.

وی گفت: دسترسی به منابع یکی از مسائل اصلی در بکارگیری این مواد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام محققان در جهت ساخت مصالح بادوام در برابر شرایط بومی کشور

گام محققان در جهت ساخت مصالح بادوام در برابر شرایط بومی کشور