مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:052021-11-06اقتصادي

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش های پاییزی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش های اخیر خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان،  منصور ستوده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش های اخیر در استان همدان اظهار کرد: طی بارش های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که، در پیک سیلاب تا یک هزار و 500 لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش ها حدود 500 لیتر در ثانیه است خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب از سد اکباتان حدود 650 لیتر در ثانیه است که امیدواریم با تداوم بارش ها شاهد حجم مناسب سدها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و با ادامه این روند، در بهار 1401 شاهد سیلاب های مناسب و ورود آن ها به دریاچه سد اکباتان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی های مردم در مصرف آب بیان کرد: شرکت آبفا در راستای تامین آب شرب مردم به اجرای پروژه هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه های عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ، اجاره چاه های کشاورزی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش های پاییزی

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش های پاییزی