مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-06اقتصادي

چرا «قیمت برنج» قد کشید؟


مرتضی عزتی استاد اقتصاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته که دلار زیر 4 هزار تومان بود، در همان زمان برنج در حدود 10 تا 14 هزار تومانی قیمت داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، روند افزایشی قیمت برنج ایرانی در سال جاری تا جای پیش رفته که اکنون رکورد گرانی آن شکسته شده و به 62 درصد رسیده است، هر کیلو از این کالا در آمار رسمی تا مرز 53 هزار تومان هم فروش رفته و می تواند در بازار بیش از این نیز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، تازه ترین گزارشی که مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوارکی در مهر امسال منتشر کرد در رابطه با برنج نشان می دهد که هر کیلو برنج ایرانی در مهر پارسال به طور متوسط 29 هزار و 100 تومان بوده که در شهریور ماه به حدود 42 هزار و 900 تومان رسیده و برای مهر ماه متوسط قیمت آن 47 هزار و 100 تومان بوده است.

افزایش قیمت برنج ایرانی در فاصله شهریور تا مهر به طوری قابل توحه است 9.

7 درصد در این بازده زمانی گران شده است و در مقایسه با مهر پارسال 62 درصد افزایش قیمت دارد و تا 52 و 700 تومان فروخته شده است.

اما برگشت به هفت ماه گذشته و بررسی آمار قیمت برنج ایرانی نشان از شکست رکورد گرانی آن دارد؛ به طوری که در فرودین به طور متوسط 48.

1 درصد، اردیبهشت 44.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «قیمت برنج» قد کشید؟

چرا «قیمت برنج» قد کشید؟