مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:402021-11-06اجتماعي

مردم محلی پای کار آمدند/ خیز بلند میراث فرهنگی قشم


در چند سال اخیر و با انجام همکاری بین با مردم و جامعه محلی در روستاهای دور و نزدیک شهرستان قشم، شاهد تغییراتی در ثبت، نگهداری و توسعه ابنیه تاریخی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از قشم، موقعیت جزیره قشم به عنوان جزیره ای با آثار طبیعی بکر، موقعیت زمین شناختی منحصر بفرد، آثار تاریخی مختلف و همچنین پیشینه فرهنگی، موجب شده توجه بسیاری از جهانگردان، علاقمندان به طبیعت و میراث فرهنگی به جزیره قشم و جزایر آن جلب شود و در این آوردگاه مردم به عنوان ستون و پایه اصلی حفاظت از این آثار و تاییدیه ای زنده بر اصالت آن، دست به کار شوند تا با حمایت مسئولان، بتوان این میراث ارزنده را زنده نگه داشت و روز به روز به غنای آن افزود.

رییس شوراس اسلامی شهر لافت درخصوص اقدامات این نهاد برای حفظ میراث فرهنگی گفت: با اینکه شورای هر لافت، بخشی نوپاست؛ اما از زمان تحویل آن توانسته ایم با ارتباط خوبی که با مسئولین میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم برقرار کنیم، اقدامات گوناگونی را انجام دهیم که از ان جمله می توان به تعمیر و بهسازی برج های نوری به ارزش 3 میلیارد ریال اشاره کرد.

چاه های تِلا، طلا می شود! سیداحمد پوازی بیان کرد: در 20 سال گذشته برای لایروبی چاه های تلا اقدامی انجام نشد که امسال و با کمک جامعه محلی و دریافت مجوز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم محلی پای کار آمدند/ خیز بلند میراث فرهنگی قشم

مردم محلی پای کار آمدند/ خیز بلند میراث فرهنگی قشم