مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 03:152021-11-06اقتصادي

صنایع تبدیلی از مشکلات بخش کشاورزی نهاوند است


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند، گفت: نبود صنایع تبدیلی و کمبود فضای سردخانه از مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان است.

- کریم حاج باباعلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: شهرستان نهاوند قطب اصلی کشاورزی و قطب تولید سیب استان همدان است که با توجه به کمبود فضای سردخانه و نبود صنایع تبدیلی از ارزش افزوده زیادی در این زمینه برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان محسوب می شود اما خارج شدن محصولات کشاورزی به صورت خام از شهرستان باعث شده که سود زیادی نصیب کشاورزان و شهرستان نشود.

باباعلی به نقش صنایع تبدیلی در ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بزرگترین عامل در راستای افزایش درآمد و ارتقای سطح زندگی کشاورزان گسترش صنایع تبدیلی است که برای ایجاد آن ها به سرمایه گذاری زیادی نیاز نیست.

رییس جهاد کشاورزی نهاوند یادآوری کرد: از جمله صنایع تبدیلی که می توان در روستاها ایجاد کرد صنایع لبنیات سازی، کارخانه آبمیوه گیری، تهیه رب گوجه فرنگی و تهیه خشکبار و غیره است.

وی در ادامه به سطح زیرکشت باغات سیب در شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت باغات سیب نهاوند دو هزار و 800 هکتار است که دو هزار و 600 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع تبدیلی از مشکلات بخش کشاورزی نهاوند است

صنایع تبدیلی از مشکلات بخش کشاورزی نهاوند است