مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-07اقتصادي

توقیف ترازوهای چینی تقلبی در شیراز


مدیرکل استاندارد فارس از شناسایی و توقیف تعدادی ترازوی دیجیتال چینی در مراکز عرضه شیراز که با نام های تجارتی تقلبی ایرانی و به شکل قاچاق وارد کشور شده بود، - خبر داد.

مرتضی رهنما یکشنبه 16 آبان در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این خبر پرداخت و گفت: وسیله های سنجش (ترازو) مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه و توزیع این کالا بدون پلمپ مهمور به نشان استاندارد خلاف قانون است.

او افزود: براساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش (موضوع بند 7 ماده 20 قانون ) همه وسایل سنجش باید دارای علامت استاندارد بوده و انگ اوزان و مقیاس ها را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی و بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس از مراکز عرضه استان، تعدادی ترازوی دیجیتال چینی با نام های تجارتی تقلبی ایرانی که بصورت قاچاق وارد کشور شده است در مراکز عرضه شهر شیراز شناسایی و توسطی کارشناسان توقیف شدند.

رهنما ادامه داد: ترازوهای کشف شده با نام های تقلبی تجاری معروف ایرانی از جمله قیاس، کمری، اطلس، میزان و محک بدون علامت استاندارد و هرگونه مشخصه دیگر در اوزان 40 تا 500 کیلوگرمی بسته بندی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف ترازوهای چینی تقلبی در شیراز

توقیف ترازوهای چینی تقلبی در شیراز