مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-07اقتصادي

امکان سنجی توسعه گردشگری فرهنگی در آذربایجان شرقی


گردشگری صنعتی است که طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، 10 درصد از مشاغل جهان را در برمی گیرد و برای ایجاد فرصت‎های شغلی بیشتر و بهتر برای افراد به ویژه جوانان و زنان نیاز است که در مقاصد گردشگری، - سیاست‎های هدفمند و کاربردی با در نظر گرفتن میزان مشارکت جامعه محلی و شرایط منطقه اتخاذ شود.

ایران به دلایل موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی و فرهنگی، دارای زمینه های گردشگری بسیاری بوده که به تبع آن، آذربایجان شرقی نیز از ظرفیت های بالای گردشگری و به ویژه گردشگری فرهنگی برخوردار است.

در این راستا نشست تخصصی از سوی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با هدف امکان سنجی توسعه گردشگری فرهنگی در استان، برگزار شد و صاحب نظران به بررسی و ارائه ی تعریفی از گردشگری و گردشگری فرهنگی پرداختند.

صنعت گردشگری ایران ظرفیت زیادی برای رشد و توسعه دارد در ابتدای این میزگرد معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی به عنوان میزبان اظهار کرد: این نشست در راستای طرح هماهنگ ملی در جهاد دانشگاهی برگزار می شود، در این طرح به هر یک از استان های منتخب در حوزه گردشگری وظیفه ای محول شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان سنجی توسعه گردشگری فرهنگی در آذربایجان شرقی

امکان سنجی توسعه گردشگری فرهنگی در آذربایجان شرقی