مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-07بين الملل

نماینده آلمان به زودی راهی افغانستان می شود


آلمان می خواهد با هدف برقراری روابط با طالبان افغانستان و به منظور رسیدگی به موضوعات جدی استراتژیک، نماینده ای را به این کشور اعزام کند تا درباره ارسال کمک ها و خروج اتباع آلمان و دیگر افغان ها گفتگو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، گفته می شود که آلمان قصد دارد تا مارکوس پوتزل دیپلمات خود را در هفته های آتی به افغانستان اعزام کند تا وی با مقام های طالبان افغانستان گفتگو داشته باشد.

روزنامه ولت آم زونتاگ نوشت، دولت برلین این سیاستمدار را برای سفر به افغانستان در نظر گرفته و وی قرار است درباره برنامه های کمک رسانی به این کشور و همچنین خروج اتباع آلمانی و دیگر شهروندان از افغانستان با مقام های طالبان در این کشور دیدار و گفتگو داشته باشد.

مقصود دولت آلمان این اقدام برقراری روابط با طالبان است.

دولت برلین به دنبال ارزیابی مجدد روابط با طالبان با هدف روابط بهتر با آنهاست که در 15 اوت سال جاری میلادی و در پی خروج نیروهای آمریکایی، کنترل کابل را به دست گرفته اند.

به نوشته ولت آم زونتاگ، برلین امیدوار است که دیپلمات های آلمانی بتوانند در حداقل ترین شرایط ممکن، مثلا سفرهای یک روزه به افغانستان بروند و اوضاع در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده آلمان به زودی راهی افغانستان می شود

نماینده آلمان به زودی راهی افغانستان می شود