مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-07اقتصادي

نقطه کور ورودی شهر فیروزآباد، خطری که توجه ویژه مسؤولان را می طلبد


بریدگی پس از تقاطع غیر همسطح شهید ایرج کرمپور فیروزآباد به عنوان یک نقطه کور و حادثه خیز، سالها است که مورد بی توجهی مسؤولان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، جدیدترین محاسبات تصادفات جاده ای نشان می دهد که هر نفر که در تصادف جان خود را از دست می دهد، تقریبا 5.

2 میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می کند، حال آنکه این رقم تا پیش از افزایش نرخ ارز و قیمت بنزین چیزی بین دو تا سه میلیارد تومان براورد می شد.

در تصادفات جاده ای بیشترین خسارت وارد آمده به کشور از دست رفتن سرمایه انسانی است، هر چند که جان افراد قابل ارزش گذاری نیست، اما این بخش چه در تصادفات فوتی و چه در تصادفات جرحی بیشترین سهم را در خسارت ایجاد شده به بار می آورد.

  علاوه بر این، هزینه سنگین معنوی و مالی، در وقوع سوانح جاده ای خسارت به زیرساخت ها از جمله زیرساخت شبکه جاده ای سهم عمده ای در این محاسبات دارد.

طبق یک تعریف جهانی، از میان عوامل مختلف در وقوع یک سانحه جاده ای سه عامل خطای انسانی، خودرو و جاده (محیط) نقش اصلی را ایفا می کنند که البته در کشورهای مختلف درصد سهم هر یک از این عوامل، متفاوت است.

آنچه از گذشته در ایران مطرح بوده این است که هرچند، عامل انسانی و جاده سهم دارد، اما برخی از دستگاه ها و بسیاری از کارشناسان مدعی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقطه کور ورودی شهر فیروزآباد، خطری که توجه ویژه مسؤولان را می طلبد

نقطه کور ورودی شهر فیروزآباد، خطری که توجه ویژه مسؤولان را می طلبد