مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-07سياسي

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها


نمایندگان مجلس با دوفوریت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و شهرداران موافقت کردند.

- نمایندگان مجلس با دوفوریت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و شهرداران موافقت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران را به صورت دو فوریتی بررسی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.

محمد صالح جوکار به عنوان نماینده متقاضیان گفت: براساس اصل 99 قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان برعهده شورای نگهبان است و تصمیمات شورای نگهبان در این حوزه فصل الخطاب است.

اما در بحث انتخابات شوراهای اسلامی وظیفه نظارت برعهده مجلس است که هیاتهای نظارت در 4 سطح مرکزی، عالی، استانی و شهرستانی تشکیل می شود و برابر با قانون هیات نظارت مرکزی وظیفه رسیدگی به اعتراضات داوطلبان را برعهده دارد.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه گفت: بعد از صدور رای توسط هیات مرکزی نظارت، هیچ دستگاه قضایی دیگری حق ندارد به موضوع ورود کند و رای صادره را زیر سوال ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها